mandag 14. desember 2015

Ny uke, nye muligheter, ny jobb og kalendergaver

Ja, da var det plutselig mandag igjen da! Uka og helga går jammen fort! Men det tyder vel mest på at man har det bra og koser seg da.

I går var dagen full med baking av lussekatter, hjemmekos og jeg tok med meg minstemann på forestillingen "Julestemning". Det var like bra som de forrige årene, minstemann var i alle fall gira og godt fornøyd med å ha truffet nissene. Da vi kom ut snødde det, ikke mye, men noen fjon, akkurat nok til at jeg fikk skikkelig julestemning. Så nå kan jula bare komme!

Jeg åpnet også en pose i adventskalenderen min i går, og fikk dette sukkersøte mininøstet


Gleder meg til å se hvordan dette blir når jeg strikker med det. Om det blir så søtt som jeg innbiller meg at det kommer til å bli.

Jeg lurer fortsatt på hva jeg skal gjøre med det hvit skjerfet. Om jeg skal fortsette, om jeg skal rekke opp og starte på nytt, bare litt smalere, eller om jeg skal strikke hjerter av nøstene? Har nemlig sett noen flotte hjerter, som strikkes med mininøster.

© Mci
Hmmm... *tenke, tenke*
For trenger jeg egentlig to skjerf? 
Vi får se, tror dette trenger å godgjøre seg litt til, ikke helt klar for å ta en avgjørelse kjenner jeg. 
Men det jeg har bestemt meg for er at det grå skjerfet skal jeg bruke 10-12 mininøster på, det tror jeg blir langt nok. 
Og så må jeg jo viser dere dette flotte nøstet jeg fikk i dag


Zauberball Crazy fra inapina
Nydelige farger, som jeg helt sikkert ikke hadde kommet til å velge selv. Av en eller annen grunn velger jeg sjelden noen i denne delen av fargeskalaen, men når jeg først får sånt garn syns jeg det er veldig nydelig!

I helga har jeg viet en del av min tid på å strikke babysettet til en flott damen jeg jobbet sammen med i forrige barnehagen. Og nå nærmer jeg meg ferdig! Har startet på siste etappe, som er en kyse. Så må jeg bare få tak i noen trykknapper til kortbuksa, så er alt ferdig.
Jeg håper og tror jeg skal få levert det fra meg før jul :) Det hadde vært hyggelig det!

Skikkelige bilder av hele settet kommer når alt er ferdig, og forhåpentligvis overlevert i løpet av uka!

Dette blir en spennende uke, ikke bare er det siste uke før juleferien, men det er også uka da jeg så smått begynner i ny jobb. Det blir bra! Fikk nettopp vite at de ville jeg skulle starte med noen timer i morgen! Yeah!

Så nå må jeg få unna litt klesvask og litt rydding her, før jeg skal ta med meg strikkinga og dra på besøk til ei hyggelig dame, som er mora til Junior sin bestekompis.

Håper du har en flott start på det som for deg blir en flott uke!
Kos deg, hva enn du gjør, og husk det blir jul i år også, selv om huset ikke skinner og juleboksene er fulle! Det er kosen som er viktig!

AnnetteK


3 kommentarer:

  1. Adventskalender er så gøy! Har en super kalender selv.
    Kan du sende meg adressen din til hobbyugla@gmail.com så sender jeg deg et nøste Drops Air i posten til deg. :-)

    SvarSlett
  2. Ingen kjedelig stund på husmora i alle fall. Nok å gjøre også passer vi på å kose oss sånn innimellom. Ha ei flott uke.

    SvarSlett
  3. Så flott babysett <3
    Og så fine hjerter :) Hvor finner man oppskrift på de? De hadde vært perfekte til å pynte opp ensfarga strikketøy ;)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!