søndag 27. desember 2015

Julegave og ett par andre luer

Hei og riktig god romjul!

Nå er vi godt inne i romjula, og endelig har jeg tid å kose meg med å skrive ett nytt innlegg. Og ikke bare det, men jeg kan vise flere ferdige prosjekter, nå som pakkene er åpnet opp! Det ble nemlig en del strikkede julegaver i år!

Jeg starter med å vise noen hodeplagg; 

62/100 - Klassekompislue

Denne luen ble forresten ikke gitt i julegave, men i bursdagsgave til en av Junior sine klassekompiser, men jeg har vist glemt å vise den.
Garnet er fra restekassen jeg mottok her på sensommeren, og er nok en blanding av ull og akryl. Tykk og myk lue.


63/100 - Pannebånd, julegave til en nabojente

Dette pannebånd fikk nabojenta i julegave sammen med ett par pulsvarmere, i samme garn og farge. Pannebåndet er bare helt enkelt med rillestrikk, slik at det er litt elastisk, men jeg har lagd kantmasken sånn som på dominostrikk,  for at kanten skulle bli penere.

64/100 - Pulsvarmere til nabojenta


Pulsvarmerne hun fikk til var disse, Carrie Handwarmers by Doris Chang.
Settet er strikket i Rowan Pure Wool Superwash Worsted. Ett veldig godt garn å strikke med. Settet er strikke på pinner 4 mm, så det var ett kjapt sett å strikke.

Pulsvarmerne "spiste" 37 gram garn, mens til pannebåndet gikk det medkun 27 gram.

Men tilbake til hodeplagg, jeg fant nemlig ut at jeg har strikket en lue til meg selv også, som jeg ikke har vist fram ennå.

65/100 - Stripelue til meg selv

Den er strikket av 48 gram tynt garn fra restekassen. Det grå ligner veldig på noe babygarn, og virker som det er ullgarn, uten at jeg er sikker. Det grønne er supertynt, jeg måtte ha det tredobbelt, for at det skulle matche det grå i tykkelse. Lua er strikke etter innfallsmetoden, både med tanke på "mønster" og fasong.
Pinner 2,5 mm er tynt, men jeg ble da ferdig, og ble kjempefornøyd! Lua sitter godt på hodet, både til meg og til minstemann, som mer enn gjerne låner lua av meg :) 


Med dette fikk jeg vist fram bare 1 julegave, men flere prosjekter, så da har jeg innhold til flere julegaveinnlegg da ;)
Jeg ble ikke helt ferdig med å brodere på juleløperen min, så det tenkte jeg å fortsette litt med nå, mens jeg koser meg med julekaker og te!

Ha en flott 3. juledag du også da!

AnnetteK

2 kommentarer:

  1. Fine små bruksplagg! Lue er kjekk strikk, også trenger man bare strikke en :) Pulsvarmerne og pannebåndet du ga i julegave ble nok populær :) Kjempefint :)

    SvarSlett
  2. Kjekke småplagg. Det kan bli mye fint av garn fra restekassen! :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!