tirsdag 8. desember 2015

Får jeg kontroll på garnet, mon tro?

Det er desember, det er mørke morgener og litt tungt å komme i gang, men gi meg tid så blir det ;)

I dag er planen min å få ryddet, veid og stashet resten av garnet mitt inn på Ravelry!
Så få vi se hvor langt jeg kommer.... Garnet er nemlig i den kista du ser her ca midt i bildet, litt til venstre...

Roterom/"kontor"
Men før jeg kommer ned i den, må jeg jo lage plass til PC'en på skrivebordet...
Så da var det bare å begynne å rydde! Phuuu...

Vi har vel alle minst ett sånt rotrom, hvor alt bare blir slengt unna, når man har behov for å rydde i en fei?
Her er jeg redd det finnes ett par til... Jaja... 

Jeg begynte å frigjøre litt plass på skrivebordet, på enden til høyre. Klær og ting ble lagt på plass, og to halvferdige prosjektbager ble ferdige, dog uten noen form for lukking.


Og jammen meg fikk jeg ikke til sånn fin bunn også. Jaja, kjempefin ble den jo ikke, for jeg ser at jeg klarte ikke sy helt beint, men det kommer seg etter hvert. Målet var heller ikke at disse skulle bli perfekte, jeg skulle bare finne ut hvordan man syr sånne bunner.
Det neste jeg har som mål nå, er å fine ut hvordan man syr i glidelåser!

Disse to skal jeg ha selv, og da har det ikke noe å si om det ikke er noen lukking på de. Det er heller ikke foret, men det er ett forholdsvis tykk stoff, da det er en rest gardinstoff jeg har brukt!

Men før jeg nå skal fortsette ryddinga, må jeg bare vise dere gårdagens striper

7. desember-striper

...og dagens kalendergave! 

Tusen takk Madevik!
Jeg har nå gått tom for grått garn, og dette skjerfet blir satt på vent. Jeg har bestilt mer fra Strikk Innom. Jepp!
Jeg bestilte like godt ett nøste hvitt og mørk grå også med det samme, og nå fikk jeg nettopp mail om at garnet blir sendt i dag!!
I mellomtiden starter jeg på ett nytt skjerf med hvitt som bunnfarge, og denne gangen tror jeg det blir ett sånt skjerf;

© Christy Kamm


Men, nå må jeg fortsette ryddinga, om jeg skal ha noe håp om å rekke å stashe garnet, før gutta kommer hjem til middag, og i kveldinga blir det juleavslutning på skolen! 

Ha en finfin tirsdag du også da! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!