mandag 28. desember 2015

Snart nytt år med nye muligheter og noen ferdige julegaver

Jeg har så mange strikkeplaner at jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte... Det nærmer seg jo snart nytt år, og da er det jo tid for å sette seg nye mål.

Jeg tenker på kjøpestopp av garn, men trenger jeg egentlig det? Jeg har jo blitt mye flinkere til å tenke prosjekter når jeg handler.... ?

Jeg tenker at jeg skal strikke fra strikkebøkene mine. Men skal jeg velge en bok i måneden, eller ett prosjekt fra hver bok? Hmm....

Inne på Ravelry finnes det jo så mange grupper som inspirerer, og jeg har en ide om å strikke om ikke 52 luer, en for hver måned, så kan jeg i alle fall klare 26, en for hver andre uke? Og hva med halser, det syns jeg jo også er kjekt å lage? Skal jeg gå for 1 eller 2 i måneden? Og får jeg da tid til å strikke andre ting?

Må tenke litt mer på dette. Både luer og halser er jo kjekke "ha-i-veska-prosjekt"!
Hvilke strikkeplaner og mål har du for 2016?

Mens jeg tenker videre på dette, kan jeg jo vise dere flere av julegavene jeg strikket og ga bort.
Og siden jeg snakket om halser, så kan jeg vise to tubeskjerf jeg strikket til min niese sine tvillingjenter

66/100 Glattstrikket
Denne er strikket i ett garn som heter Fanstastico, på pinner 8 mm om jeg ikke husker helt feil. Den ble grei nok, men ruller jeg seg litt sammen.


67/100 Rillestrikket og sydd sammen i endene
Denne er strikket av sammen type garn, men en anne farge, også denne på pinner 8 mm. Ble mer fornøyd med dette, det lå liksom så mye finere.

Begge jentene ble kjempefornøyde, så da er jeg også fornøyd :)
I tillegg fikk de hver sin lue, som passet til, luer jeg har vist fram før.

Jeg har også heklet ett par pulsvarmere, som jeg tenkte å gi bort til jul, men kom ikke så langt i år, så da går de nok i gavekassen

68/100 - Pulsvarmere
Helt enkle og flotte pulsvarmere jeg fant oppskrift på inne på en blogg. Mønsteret finner man også via Ravelry, Fan Wristwarmers by Goril Borseth. 

Nå skal vi finne fram ett brettspill og litt julesnavel og kose oss. Og jeg regner med jeg skal få strikket litt videre på sikksakkskjørtet mitt, mens jeg tenker på prosjekter til neste år :)

Ha en flott ettermiddag og kveld du også!

AnnetteK 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!