onsdag 24. juli 2019

Fyller på klutskuffa

Som jeg nevnte tidligere i sommer, så var det på tide å strikke noen nye kjøkkenkluter. Så da fant jeg fram noen bomullsrester og la opp til en klut.

Den første kluten jeg strikket var Anemoner av Bitta Mikkelborg.


Denne er strikket i Mandarin Petit, på pinne 3,5 mm. Jeg liker klutene litt luftige, for da tørkere de fortere, og blir dermed ikke så fort sure. Men jeg var litt spent på om mønsteret kom fram når den ble såpass løs, men det var heldigvis ikke noe problem. 

Men det dukket opp ett annet problem, eller rettere sagt, en utfordring. Jeg fikk for lite garn, til de siste to rillene! 
Da var spøremålet, skulle jeg rekke opp en rapport eller bytte til en annen farge? 
Siden kluten hadde blitt veldig liten, om jeg tok bort en rapport, så valgte jeg å legge til en annen farge. Men det så jo litt merkelig ut, så da lagde jeg like godt en rosa rille på de tre andre sidene også, så ble sluttresultatet litt mer helhetlig. 


Syns kluten ble frisk og fin jeg, og gleder meg til å ta i bruk denne på hytta.

I prosjektposen med bomullsgarn, fant jeg er klut som manglet halve avfellingen. Så da fikk jeg felt av den og festet trådene på denne kluten som har blitt liggende siden i fjor sommer eller var det året før?


Kom litt vind akkurat da jeg skulle ta bilde, så den skled ned, så da var det bare å legge den i gresset ;)


Siden jeg ikke er så glad i vrangmasker, har jeg her strikket en klut hvor jeg har kombinert rillestrikk og fletter. Syns dette ble en litt enkel, men likevel fin klut.
Denne blir også en hytteklut tenker jeg, er jo der jeg trenger mest å fylle på med kluter akkurat nå.

Så regner jeg med det blir flere kluter etter hvert, for jeg trenger nok noen hjemme også snart, i tillegg til at jeg liker å ha noen liggende, så har jeg noen smågaver når det trengs.

Strikker du kjøkkenkluter?
Og ikke minst bruker du de?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!