søndag 10. september 2017

Har fokus på tepper og restegarn i helga


Når jeg er ferdig med ett prosjekt, stapper jeg garnet i dette glasset. Og når jeg kommer over noe restegarn, så går det også i glasset.
Da jeg i går kveld ryddet litt i kurva ved stolen min kom jeg over garn som måtte legges på plass, og i hylla garnhylla kom jeg over restenøster.

Da bestemte jeg meg for at resten av helga ble "bestillingsfri", og at jeg skulle ha fokus på resteteppene mine.


Så jeg tok fram disse fire - blomstereng, domino, garter squish og granny stripe - og satte i gang.

Og jeg sorterer garnet etter hele eller ikke hele nøster. Er nøstet helt, eller over 45 gram, så går det rett i garter squish, det rillestrikka teppet.
Dersom nøstet er brukt litt av så strikker jeg først en ruter på Dominoteppet. Før jeg hekler en 1., en 2. og en 3. omgang på ulike blomster, på Blomsterenga. Det som da er igjen blir nøstet opp i kaker, som jeg bruker når jeg hekler Granny Stripe.

Hvordan bruker du ditt restegarn?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!