lørdag 10. august 2019

På tide å få på plass noen rutiner igjen

Nå som hverdagen er tilbake for fullt, i alle fall mer eller mindre, trenger jeg at vi kommer inn i noen rutiner igjen. Nå har jeg jo vært på jobb i tre uker, og er i full gang med oppstarten av nye barn på avdelingen. Over helga nå starter mannen i jobb igjen, og nå er det bare en uke igjen til skolestart for guttene. 

Så i dag tok jeg meg på tak, og lagde middagsplan, når jeg først var i gang, lagde jeg likegodt en plan som går ut september! 
Jepp! 
Greit med alt som er gjort. Så nå slipper jeg det evige spørsmålet om hva vi skal ha til middag, for nå står det på lista på kjøleskapet! 

Så tok jeg med meg alle handlenettene og dro på den lokale butikken og handlet inn middager, frukt, grønnsaker, brød, melk og pålegg for den kommende uka, så nå jeg er forberedt! 

Mat for kommende uke i hus :) 

I dag hadde jeg satt opp pizza på planen, så da fikk yngstemann og mannen velge hva de ville ha på pizzaen, siden jeg likevel måtte lage to, da en blir litt for lite. Eldstesønnen er for tiden på hytta med farmor og farfar, og har visst bestemt middag hver dag, så da var det på sin plass at som er hjemme fikk velge de også, hva de ville ha.


Yngstemann ville ha pepperoni og ananas, oppå osten, så da fikk han det :)


Mens mannen ville ha hvit pizza. Den ser jo ikke så hvit ut her, men det er hvit pizzasaus under osten, og spekeskinke oppå. Da pizzaen var ferdig la jeg på paprika og ruccola.

Hvis du får velge, hva vil du ha på pizzaen din?
Kanskje jeg får noen tips til nye ting jeg kan prøve... ;)

Nå skal jeg synke ned i sofaen, og se om jeg klarer å få ferdig ermene på jakken som nærmer seg slutten. Håper du har en flott lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!