fredag 16. august 2019

En jakke og topp er sendt avgårde


I dag har jeg vært på Posten og sendt avgårde denne jakka, som jeg har strikket på store deler av sommeren. 

Ikke tidenes bilde, tok flere, men de ble ikke brukendes, så da ble det dette.

Mønsteret er fra Dalegarn, og du kan finne det her; Greta jakke
Jeg har strikket i orginalgarnet, Lille Lerke, på pinner 2,5 og 3,5 mm.

Syns resultatet ble veldig bra, er godt fornøyd. Men jeg må si jeg har jobbet masse med denne, for jeg kan ikke si at garnet samarbeidet noe godt. Jeg opplevde at delte seg veldig lett, så jeg måtte strikke meg ned mange ganger, for å rett opp masker hvor ikke hele tråden ble med.

Sluttproduktet ble bra, og den kjennes veldig behagelig ut.

Sammen meg jakken sendte jeg også toppen jeg strikket tidligere i vår.



Så nå håper (og tror) jeg at mottakeren blir fornøyd.

Og jeg har tatt fram ett nytt prosjekt til meg selv, som jeg startet på tidlig i vår. Men mer om det ved en senere anledning.
Nå skal jeg nyte fredagskvelden og bare strikke litt.

1 kommentar:

  1. Super jakke ... det ser ut som mye arbeid med de små nålene. Bra gjort!!!
    Og topper er perfekt til. Jeg liker den smale lyse kanten.
    Ha riktig god nye uke.
    Hilsen til deg. Viola

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!