lørdag 30. juni 2018

Ferie på ubestemt tid og knupper

Nå er det sommer, og ferien har startet! 
Det har gått trått med strikkinga i det siste, etter at jeg fikk en strekk i nakken. I tillegg har det vært en del avslutninger både her og der. Og når det bare var ett par arbeidsdager igjen før ferien, så slo det inn en forkjølelse. Jeg kom meg gjennom de to siste dagene på jobb, og har nå ferie! 

Og så får jeg bare se hvor lenge jeg har ferie denne gangen. Kontrakten min går ut juli, og jeg har foreløpig ingen jobb til høsten. Jeg har vært i flere intervjuer som jeg avventer svar på, så får vi se hva som skjer. 

Så i mellomtiden får jeg har nyte fridagene sammen med familien min, og så blir det nok litt strikking.


Akkurat nå holder jeg på å strikke Knuppekjole, til en frøken på ca 1 år. Jeg har trøblet litt med disse knuppene, for å få de fine, uten store hull ved siden av de. Tenker at kombinasjonene små hull og små fingre ikke er den beste...

Nå strikker jeg på det første ermet, og strikker det med magic loop. Jeg er en av de som foretrekker 5pinner, men denne gangen måtte jeg fram med rundpinnen gitt. Grunnen til det var at de eneste tilgjengelige 5pinnene jeg hadde nå var av metall, og det i kombinasjon med Alpakka Silke ikke var noen suksess. Pinnene gled nemlig utav for ett godt ord!


2 kommentarer:

  1. Magic loop er mest koselig syns jeg :-) nesten altid strikker med rundt pinne. Lykke til med strikkimg også jobb søking :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går greit med magic loop, men syns det er litt pes. Men der funket greit denne gangen :)
      Takk, takk :)

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!