onsdag 31. august 2016

Litt framgang er mer enn ingen framgang...

Da er vi jammen kommet til siste dag i august også! 

I august har jeg fått strikket, heklet og hakket på alle prosjektene mine, noen flere har blitt ferdige også! 
Ved inngangen av august hadde jeg 18 prosjekter, hmmm... ikke flere?  Jeg trodde det var flere!?!) Jaja, det stemmer sikkert. 

Nå er jeg nede på 15, og da er ett prosjekt nytt siden sist! Jeg vet jeg ikke har blogget alle de 4 ferdige prosjektene, men det kommer plutselig altså! 

Og nå, over til statusen på prosjektene jeg går inn i september med, og ja jeg vet at (noen) av bildene er grumsete siden det regner ute og jeg dermed tok bildene inne. Men her kommer de; 



(1) Hakketeppe i MandarinPetit 

Siden sist har jeg fått hakket og montert 2 nye lapper. Jeg bruker ca en formiddag på en lapp, og med en halv dag til hvert av prosjektene i løpet av en uke, så tilsier det at dette blir ferdig om ca 6 uker!?! 
Det blir ikke stå stort som jeg trodde de skulle bli, men det blir stort nok :)

(2) Skjørt ala Drops i Eventyr

Jeg har strikket noen rapporter av mønsteret, men det er langt til jeg kommer helt rundt. Det nederste på bilden er midjen på skjørtet... 
Men syns det blir flott, og liker fargene, til tross for at jeg ikke er noe glad i rosa. 

(3) Artesian, sjal, Wollmeise




Dette sjalet har voks med 1,5 mønsterrapport siden sist. Og der er såååååå myyyykt. Tar meg ofte i å bare sitte og kjenne på hvor mykt og godt garnet er, når jeg strikker på dette. 
Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i rødt, men liker denne farger mer og mer for hver gang jeg strikker på prosjektet! 


(4) Curliecue, teppe i Finull

Dette har jeg strikket litt på, strikket det lyseblå, rekt opp, strikket på nytt, rekt opp, og striket på nytt. Nå ser det ut til å bli rett. Begge gangen jeg rakk opp var det fordi jeg glemte å øke til taggene langs kanten! Enn å gjøre samme feil flere ganger da.... *klask i panna*
 

(5) Domino, i rester

Ett av prosjektene med størst framgang. Her bruker jeg masse forskjellig garn, i litt ulike tykkelser. Ser at det er litt forskjell på rutene, men alle har like mange masker, og ujevnheter tror jeg at jeg skal klare og blokke bort. 
Jeg klarte det siste jeg strikket sånt teppe, og ta for gitt at det går like bra denne gange... 

(6) Nissepar, broderi, juleløper

 Jeg har da fått brodert litt mer på de røde kantene. Det går sakte, men sikkert framover. Denne skal bli ferdig til jul! 
Er jo bare de røde "rammene" igjen, så det skal gå!

(7) Restekasseteppe

 Akryl-prosjektet! 
Det knitrer når jeg strikker på dette. Jaja... 
Veien blir til mens jeg strikker. 

(8) Raggsokker, div sokkerester

Tykt og stivt raggegarn. Blir skikkelig slitesterke sokker dette, vil jeg tro.

(9) Snøkrystaller, hekling




Har kommet til en ny snøkrystall!


(10) Kvothe, sjal i Regia Fluormania


(11) Blomstereng, hekling

Noen kaller dette Primula, jeg kaller det blomstereng, da jeg ikke bruker oppskrift, bare har sett på ett bilde. 
Her bruker jeg det jeg har av små tynne rester, ala Babygarn

(12) Lamina Wrap, sjal, Nalle+minis

 Syns dette blir stilig. Koser meg med hver maske!! 

(13) Garter Squishh, teppe i restegarn 

 Dette prosjektet sluker garn!! 
Her går det med alt mulig, både ull, bomull, alpakka, mohair. 
Det begynner å bli tungt, og ikke minst varmt! Herlig! Dette kommer til å bli ett favoritt-teppe! 

(14) Enkle sokker, Wollmeise 

Dette prosjektet har jeg ikke satt av tid til, på samme måte som de andre prosjektene. For dette er ta-med-bort-prosjektet mitt. Så dette vokser sakte, men sikkert når jeg er bort og får mulighet til å  strikke. 
Blir ikke helt fortrolig med fargene, men de blir veldig myke og gode. 

(15) Helpatent-skjerf, i Alfa


Tykt garn og tykke pinner. 
Dette blir ett tykt og godt, kjappstrikka skjerf! 
Digger det!  

 Nå er det tid for middag, før det blir leksing og korps! 
Ha en flott ettermiddag da!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!