torsdag 25. august 2016

Skogens sokker

Da vi var noen venninner som var på hyttetur sammen i april, var vi innom Garnbutikken Fortuna på Løkken Verk. Der kjøpte jeg en garnpakke, med garn og mønster til skogsokken.
Og det viste seg at det var nok garn til to par sokker i pakken, eller i alle fall nesten....


Det ble noen ender å feste også, gitt...

Jeg måtte finne noe svart sportsgarn for å få den siste svarte borden frampå den fjerde sokken, men den passet heldigvis godt nok, og sokkene ble ferdig! 
 
 

Så nå har jeg 4 sånne sokker. Det ene paret skal jeg beholde selv, og hvem som får det andre har jeg ikke helt bestemt meg for ennå! 

Mønster:   
Regnbuesokker by Borghild Kolås
 
Garn: 
Hifa Fjell
  400 gram - 667,9 meter
 
Pinner: 
4,5 mm
 
Tidsbruk: 
17. april 2016 - 10. august 2016
 
Utfordringer:
 Ingen. 
Helt enkelt og greit mønster, med greie forklaringer på hva som skal gjøres. 
Fornøyd:
Ja! 
Dette blir tykke og gode sokker til vinteren. En kombinasjon av sokker og leggvarmere. De kan jo også brukes som knestrømper uten på en ull-stillongs om man ønsker det.  

---

Nå har jeg planer om å hekle litt på blomsterenga mi, før jeg tar kvelden jeg også. Gutta er lagt og mannen er på kompistur for å sykle Birken, så da må jeg tidlig opp i morgen og få gutta på skolen. 

Mens jeg hekler skal jeg se ut og nyte denne solnedgangen! 


Ha en finfin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!