onsdag 10. august 2016

Broken stripes, når rester blir nye og flott produkter

Tidligere strikket jeg sjalet Daybreak av Stephen West. 



Da jeg var ferdig med sjalet, hadde jeg igjen nesten ett nøste av hver farge, så da fikk jeg det for meg at jeg skulle strikke pulsvarmere.

Som tenkt, så gjort...

Ooops, bilde på hodet.. jaja...

Jeg tok utgangspunkt i stripene på sjalet, og strikket da disse.

Da disse var ferdig hadde jeg jo ennå litt rester igjen...!

Hvorfor ikke også strikke ett pannebånd?
Og så startet jeg! 


Pannebåndet ble litt i romsligeste laget. 
Det hadde nok passet bedre med en repitisjon mindre av mønsteret.


Mønster:   
Strikket med utgangspunkt i sjalet Daybreak av Stephen West.
 
Garn: 
Drops Baby Merino
65 gram

Pinner: 
3,5 mm

Tidsbruk: 
12. juli 2014 - 24. juli 2016

Utfordringer:
Å strikke noe bare ut fra en idè/inspirasjon.

Fornøyd:
Ja. 
Veldig fornøyd! 
Liker garnet og fargene veldig godt.
Kjekt å strikke, og se at det ble akkurat sånn jeg ville det skulle bli, selv om pannebåndet godt kunne vært litt trangere.

----

De små restene jeg har igjen av disse nøstene nå, de skal jeg nå strikke inn i Dominoteppet, så får jeg brukt opp alt dette garnet. 


2 kommentarer:

  1. Så flotte ting! Smart å bruke restene på denne måten! :)

    SvarSlett
  2. Om det ene bildet havnet på hodet gjør da ingenting :) Du fikk jammen til mye av det garnet. Også så fine farger sammen, da! :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!