torsdag 18. februar 2016

Når du trenger strikkeinspirasjon inn på øret...

Hvor henter du inspirasjon?
Jeg henter mye inspirasjon på andre blogger, Ravelry, Instagram og Pinterest. Da handler det jo mye om inspirasjon gjennom bilder.

En annen stor inspirasjonskilde for meg er podcaster, på rene lydpodcaster og videopodcaster.

Er det rene lydpodcaster få fortrekker jeg at de er på norsk eller svensk, jeg klarer ikke henge med i samme grad om det er på engelsk.
Mens når det gjelder videopodcaster så går engelske til en viss grad.

Jeg tenker jeg skulle dele noe av de jeg liker med dere;

Tante Ull - stort sett lydfiler, men med video innimellom. Marianne strikker masse flott, og gir masse inspirasjon gjennom sin prat om strikking og spinning. Jeg ble jo så inspirert at jeg til og med gikk til innkjøp av håndtein og fiber, uten at jeg har knekt den koden. Jeg har jo kjent Marianne for en tid tilbake, så da er det ekstra kjekt å høre på henne.

Daisy Knitsalot Podcast - Daisy er en kreativ og engasjert videopodcaster. Hun må strikke veldig fort, for det er utrolig så masse flott hun rekke og lage. Hun er uhøytidlig og har ett smittende godt humør. Jeg blir alltid i godt humør av å se og høre på Daisy.

ByBilla - en tidligere engelsktalende videopodcast, som nå har gått over til å bli norsktalende. Det er Birgitte som har denne videopodcasten, hvor hun deler hvilke prosjekter hun holder på med og har fått ferdig den siste tiden.

A creative home podcast - Også Hege har gått over fra å snakke engelsk til å snakke norsk. Hege kommer med nye videoer når hun har hatt tid til å lage ny episode innimellom jobbing, strikking og småbarnslivet. Hege strikker masse flott, og inspirerer masse.

Dette er noen av de jeg lytter og ser på, de som snakker norsk, og så kommer jeg plutselig tilbake med en oversikt over andre jeg følger med på, som snakker svensk og engelsk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!