tirsdag 16. februar 2016

Med masse farger på toppen

Her om dagen heklet jeg jo en lue, som Junior la beslag på da han fikk prøve den. Minstemann bestilte da også en lue. Men han skulle bestemme farger og rekkefølge på fargene selv, så den ble skikkelig kul!
Jeg tenkte at han måtte jo få sjansen til det, så da var det bare å plukke fram garn han fikk velge i, og åpne opp for en kreativ løsning.

Jeg heklet i den rekkefølgen jeg fikk beskjed om, og lua ble da ikke så aller verst den!


Etter hvert som restene tok, slutt og de ikke rakk en runde til, brukte jeg de til å lage dusk til lua. På den måten fikk jeg også en fargerik dusk som gikk i samme farger som lua, og alle restene er brukt opp. Lua med dusk veier 73 gram og er heklet på pinne 3,5 mm.

Da minstmann fikk lua på hodet var første beskjed om at denne måtte det være stoff inni. Han er litt mer var for det som klør han... Men tenker å skylle den en rundt i Milo først, og se hva han sier da, ofte så blir jo strikkating litt mykere etter en rundt Milo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!