lørdag 13. februar 2016

En rest Kauni gir myke og gode barnehagevotter

Da teppet fra forrige innlegg var ferdig, hadde jeg en god slump garn igjen på nøstet, så jeg tenkte jeg skulle prøve å strikke barnehagevotter i garnet.
Grønne votter må jo bli kult til en gutt!
Mønsteret gikk bare opp til størrelse 3-5 år, og mottakerne jeg hadde i tankene er litt større enn det....
Jeg kom på at Kauni kan jo toves, så da satte igang etter mønsteret, men med pinner 4,5 mm.

På slutten kom jeg borti den lilla fargen igjen, men ikke mer enn at det får gå.


Vottene ble store, men ikke store nok til meg. Og det er jo greit, hvis ikke vil jeg tror jeg hadde beholdt de selv ;)
Tommelene ble litt korte, men barn har jo ikke så langt tomler, eller?


Minstemann har testet de, og mener tomlene er lange nok. Han ville gjerne beholde de selv, men det blir nok ikke denne gangen! Disse er tenkt som gave. Den ene vridde seg litt under tovinga, men jeg tror det skal gå bra, og at den etter hvert former seg etter hånda som er inni!

Vottene er som sagt strikket på pinner 4,5 mm i garnet Kauni, farge EA. Og det gikk meg 33 gram til dette votteparet. Ikke det store innhogget i garnlageret, men litt er bedre enn ingenting, og nå er det bare ett par-tre meter igjen av dette nøstet.
Og mønsteret finner du her!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!