torsdag 9. april 2015

Frustrasjoner er til for å løses! Nemlig!

Det er så kjipt, når du sitter og monterer ett stort teppe og oppdager dette; 
Det mangler en stripe mellom den lyse lilla stripa og den turkise kantstripen... 

Jeg prøvde da å rekke opp, men siden jeg allerede hadde festet trådene, og det skikkelig, for dette skal jo ikke rakne må vite, så gikk det heller dårlige med den opprekkinga! 

Men så fikk jeg en idè... 

Black + Blum lyspærer

Hva om jeg bare strikker en ekstra bred kant på denne siden? 
Da blir ruta i alle fall like stor som resten av rutene!?!

Som tenkt, så gjort! 

Ikke den peneste løsningen, men en løsning jeg kan leve med, og som ikke tilsa å strikke en helt ny rute. Nå har jeg jo begynt å bruke restene til andre ting må vite, som C2C, og noen bursdagsgaver ;) 

Hva syns du om løsningen min? 

Nå skal jeg finne fram teppet igjen, og sy sammen den siste sømmen. Og så er det bare den aller siste kanten igjen! 
Hva har du på pinnene i kveld? 

-Annette-


2 kommentarer:

  1. Den løste du jo greit! Hva med å brodere noe på den ekstra brede stripen, da ser det ut som om det var planlagt og ment å være slik. Initialer og årstall,for eks.

    Her har jeg lagt opp til en enkel lue på tykke pinner. Må strikke meg ned etter Sock Madness'en. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kanskje jeg kan sette på årstall? Det var en god ide. Tusen takk for tipset :)

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!