torsdag 23. april 2015

30/100 Ferdig med 3 prosjekter, og samler garn til ett gammelt

Denne siste uka har jeg strikket og strikket på kanten på teppet mitt. Jeg har nå strikket nesten halve kanten, mangler ca 15 cm på å nå hjørnet som er diagonalt overfor der jeg startet, så det det går da framover.

Men innimellom har jeg fått gjort ferdig Chevee- skjerfet også!

19/100

Skjerfet er strikket i garnet Tangier fra Cascade Yarns. Garnet består av 50% silke, 16% bomull, 17% akryl og 17% viskose. Ett godt og mykt garn, uten ett eneste fiber som stikker eller klør!

Til dette skjerfet brukte jeg ca 160 gram.

Siden det ble litt rester igjen brukte jeg litt til dette smykket.

20/100
Mønsteret til dette smykket kan kjøpes, men det er ikke nødvendig.
Jeg strikket bare en lang I-cord over 3 masker, og brukte bildene som ligger på Ravelry til å flette "knuten". Det er mange veldig klare og tydelige bilder.

Og enda hadde jeg en god rest igjen. Jeg fant ut at jeg kanskje skulle strikke ett armbånd også, for å følge opp smykket.
Jeg kikket på noen bilder rundt på Ravelry, og endte opp med å lage mitt eget. Helt enkelt og greit. Mønster kommer plutselig!

Dette er da prosjekt 21/100 så langt i år. 

Her må alle prosjekt telles med, skal jeg klare å komme i mål med 100 prosjekter! 

Det er ennå igjen en liten rest av garnet, men den får bare havne i glasset sammen med andre smårester, og havner sikkert inni det bølgeteppet jeg holder på å hekle, en dag. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!