lørdag 4. juli 2020

Egentlig fort gjort, men...

I mars 2019 var jeg og to venninner på hyttetur til Frilsjøen. Siden det ikke er særlig langt unna Garnbutikken Fortuna så måtte vi jo dit en tur for å "se på" garn. Det holdt jo ikke å bare se, neida, måtte jo handle litt også.

Så da kjøpte jeg blant annet ett sokkeflak. Det er ett stykke garn som er strikket opp, i dette tilfelle med dobbelt garn, for så å bli farget/malt med farger. Jeg valgte et sokkeflak i fargen Lavendel. 



Samme helga starta jeg på ett par sokker til meg selv. Og innimellom kan jo ting ta litt tid, særlig når man har mange prosjekter. Og om det ikke haster eller har tidsfrist så hender det at det kan gå litt tid. Men det aller aller meste blir ferdig til slutt. Også disse sokkene. 

Sokkene er helt enkle bare, og sitter helt perfekt på mine føtter. 
Og de veier totalt 48 gram! 


Jeg har strikket vrangbord med 2 rett, 2 vrang, leggen er i glattstrikk. Så strikket jeg forsterket hæl, glattstrikk framover foten, og tåfelling på hver andre pinne fra der lilletåa starter til de var lange nok. Så vrengte jeg de og strikket sammen i tåa. Dette gir en slags "søm" i tåa, men i jeg syns det er greit, samtidig som det var vanskelig å maske sammen i halvmørket. 

Jeg strikket begge sokkene på en gang med magic loop, så da var plutselig begge ferdige på en gang. Bedre blir det jo ikke. 

Dette tror jeg blir noe gode sokker, og det beste er at jeg har igjen 51 gram, altså nok til ett par til! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!