tirsdag 1. mai 2018

Så ble Perledrakten ferdig i god tid til 17.mai

På lørdag tok jeg meg på tak, og fikk omsider sydd og klippa opp vesten på Perledrakten. Så var det bare å sy til alle brettekantene og sy i knapper, så ble vesten ferdig, i god tid før 17. mai.
Det var mye jobb med vesten, men på tredje forsøket ble resultatet som jeg ville ha det, så denne gangen var "alle gode ting er tre"... Så det var verdt det å ta opp igjen og igjen! 

Ble veldig fornøyd med resultatet altså.
Jeg dampet den lett med fuktig klut, men syns ikke det ble så bra, syns det ble svake antydninger til at den ville tove seg, så da dampet jeg bare forsiktig rett på vesten.  Det så bedre ut.


Her er både vesten og nikkersen, så da satser jeg på at det er en 4-åring som blir flott på 17.mai!
Garnet er SandnesGarn sitt Tynn merinoull. Jeg har strikket vesten på pinner 2,5 og 3 mm.
Nikkersen er strikket i det samme garnet, på pinner 3 mm.
Garnet er kjøpt hos Garnkos.no.
Genialt, jeg bestiller i nettbutikken, og kan hente det i den lokale garnbutikken dagen etter. ( ikke reklame, bare veldig fornøyd kunde)

1 kommentar:

  1. For ei nydeleg Perledrakt og vakker vest :) Det blir ein staseleg kar på 17. mai.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!