lørdag 3. september 2016

Strikkelyst

Strikkelyst er en bok av Lilly Secilie Brandal og Bente Myhrer. 
Boka kjøpte jeg en gang i en dagligvarebutikk. 



På baksiden av boka kan man lese følgende; 

Strikk deg glad!
De beste oppskriftene fra 2011-utgaven av "strikkelyst". 
Bli inspirert av over 70 spennende prosjekter og modeller. 
Enten du er nybegynner eller en erfaren strikker, i denne boken finner du mønster på alt fra de enkleste skjrf og luer til større plagg som jakker og kofter.
Boken har også en komplett strikkeskole som dekker de fleste strikketeknikker, samt et kort heklekurs.

Dette var ett godt kjøp! 
Boka er allerede en del brukt, og ennå er det mange flotte prosjekter i denne boka som jeg vil strikke. 
Jeg kan så godt som slå opp på hvilken som helst side, og har lyst å strikke det som er på den siden. 

Siden jeg nå holder på å strikke meg gjennom hobbybøkene mine, så måtte jeg jo strikke fra denne også. 
Så jeg slo opp på en tilfeldig side, og fant mønster på Skjerf i helpatent
Pinner og garn fant jeg i en fart, og så var jeg i gang. 


Alfa er garnet, så det blir tykt og mykt! Ser at jeg skulle gjerne hatt mer garn, siden jeg nå er på det siste nøstet. Det blir litt i korteste laget som skjerf, men syr jeg sammen kortsidene, så blir det en flott hals.

Elsker fargen, strukturen og mykheten, så dette skal jeg nok beholde selv, tror jeg! 
Gleder meg til dette blir ferdig i løpet av helga :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!