søndag 4. september 2016

Gryteunderlag og fine koppen min

Ofte når vi lager pizza, ender vi med å sette hele stekebrette på bordet når vi skal spise. Da trenger man gjerne noe større og mer stødig underlag, enn den lille runde flisa av kork. 
Og siden jeg har til godt å se noen som er større enn 10 cm i diameter eller bredde, tenkte jeg at jeg fikk ordne selv. 
Med tykt bomullsgarn i lageret var det i grunnen fort gjort! 


Denne er strikket på pinner 10 mm. 
16 m og 14 riller. 
Ca 20 x 20 cm

Dette nøstet var ikke fult så stivt som det blå, og strimlene var litt smalere. Så her brukte jeg 8 mm pinner. 
25 m og 24 riller, før felling. 
Ca 24 x 25 cm 
 
Må bare vise dere denne flotte koppen, som jeg fikk av ei veldig flott dame, som jeg jobbet sammen med i vår. 
Koppen er akkurat passe stor, til en god kopp te eller til PespiMax :) 
Og den minner meg om flotte Else, hver gang jeg bruker den. 

En uke og en helg er snart på hell. 
Nå er det snart tid for fotballtrening for minstemann, og etter den skal jeg bare slappe av i sofaen og strikke på ukas siste prosjekt, så har alle prosjektene fått litt oppmerksomhet denne uka også :) 

Ha en finfin søndagskveld!

2 kommentarer:

  1. Så lurt å strikke slike store gryteunderlag. Og koselig kopp. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er de gryteunderlagene som er mest brukt heri huset i alle fall :)

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!