lørdag 21. mai 2016

Mine nye ullsokker



Inspirasjonen til disse fant jeg først hos Felisi, som ledet meg videre til ztrikkeriet
Jeg likte disse så godt, at jeg måtte bare starte på ett par. Jeg prøver meg bare fram, etter å ha kikket litt på bildene. 
Jeg bruker 52 m, og strikker sånn som jeg pleier å strikke raggsokker, bare at jeg har partier med glattstrikk og vrangborder på disse.
Dette skrev jeg om disse sokkene for ett par-tre uker siden. Og jammen har ikke sokkene vært ferdig ett par uker snart også.... 

Planen var å få skylt de opp og tatt noen skikkelige bilder, men så begynte jeg å bruke de, så fikk det bare bli sofabilder denne gangen også, men du ser jo sokkene da.


Sokkene er veldig gode og varme, og akkurat passe luftige. Jeg bruker de rett på foten, og blir ikke klamme i disse. 

Til disse sokkene gikk det med  92 gram garn. 
Med andre ord ikke det store innhogget i garnlageret, men jeg bruker i alle fall av det garnet jeg kjøper inn. 

Jeg ble veldig fornøyd med disse sokkene, og ser ike bort fra at jeg kommer til å strikke flere sånne sokker. Også i tynnere garn for å teste hvordan det blir. 
Men først må jeg få ferdig noen av de 19 prosjektene jeg holder på med.... 

Ha en finfin lørdag da!

1 kommentar:

  1. Fine sokker! Artig måte å strikke dem på. Og sokker blir finest blokket i bruk, så det er like godt å bare få dem på seg når de er ferdige. :)

    God helg!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!