søndag 15. mai 2016

En gjennomgang av strikkekurva

Enda en uke er snart over, men heldigvis kan vi dra ut denne helga ett par dager til :) 

Jeg har nå satt med godt tilbake med en kopp te...



... og PC'en. Jeg tenkte å ta en oppsummering på hva som finnes i strikkekurva mi. 

Jeg velger da å dele prosjektene inn i tre... 

1) Prosjekter jeg har jobbet med den siste uka

Polarstjerne-genseren min. 


Genseren vokser egentlig fort når jeg først strikker på den, men siden jeg har så masse andre prosjekter også, så har jeg ikke viet denne så mye tid. 

Sjal


Dette strikket i Norsk Pelsull, og går ganske kjapt, til tross for at omgangene begynner å bli ganske lange. Men rettmasker går jo unna da. Har fått strikket 2 hvite striper til siden dette bildet ble tatt onsdagskvelden. 


Daybreak by Stephen West 


Dette blir utrolig mykt og godt altså, i Drops sin Baby Merino. Er snart klart for å strikke striper, juhu!! 


Blomstereng


Ett prosjekt for de aller minste restene. Er ikke mange meterne jeg trenger for å lage en omgang på disse. 
Jeg har ikke noe mønster til dette, jeg har bare kikket på bilder av flere andre lignende prosjekter, og kommet fram til noe som funker. Jeg hekler de også sammen etter hvert, så slipper jeg all monteringen til slutt. 
Om dette blir ett lite eller stort teppe, putetrekk eller noe helt annet har jeg ikke tatt stilling til ennå. Jeg hekler bare så lenge jeg syns det er morsomt! 

2) Prosjekter i dvale

Skogsokker


Jeg mangler bare å feste trådene på det første paret jeg strikket, og har startet på par nr 2. Men da gikk jeg visst litt lei....
Disse er jo ganske kjappe å strikke, så når jeg plutslig tar meg på tak igjen, skal du se det går unna!


some cloudy day by tiny owl knits



Leggvarmerne fikk visst min oppmerksomhet bare i en kveld. Siden jeg kom så langt som dette på en kveld, ser jeg ikke bort fra at ett par kvelder er vel det som skal til for å få disse ferdige, eller hva tror du? 

Spiraltop by Jytte Slente 
 

I håp om at det blir sommer etter hvert, så skulle denne blitt fullført, men med regn og tidvis haglskurer ute, er det vanskelig å finne motivasjon til å fortsette. 
Kanskje det er håp nå som den har fått luftet seg for fotografering, og dermed havnet lenger oppi strikkekurva? 

Jeg har ikke mønsteret på denne, strikker bare ut fra bildene, og håper og tror den blir bra. 


Enkle sokker i Wollmeise


Disse sokkene har fått ligget i posen sin en stund, da jeg ble veldig usikker på garnet. Altså garnet er fantastisk, men fargene ble litt vel intense på sokker. Lurer på om dette garnet hadde egnet seg bedre til sjal, eller om det blir like rotete? 
Hva ville du gjort?? 


3) Prosjekter jeg ikke har startet på ennå


Jeg tenkte at jeg skulle bruke disse raggegarn-restene til å strikke ett par ullsokker, som minstemann kan bruke i gummistøvlene. 
Så få vi bare se når jeg får gjort det, garnet ligger i alle fall klart i prosjektposen sin i strikkekurva. 
 

Dette garnet vet jeg ikke helt hva jeg skal bruke til. Det står mellom mønstrete sokker eller ett sjal. Det rosa er restene etter slipset jeg strikket. De to andre etter ett par sokker jeg har strikket, som jeg skal vise dere en annen gang. 
Garnet et Fjord fra Hifa. 
Hva ville du laget av det? 
 

Dette garnet skal brukes til å strikke gryteunderlag/grytekluter. Det ligger i strikkekurva og er klart til den dagene jeg trenger ett superenkelt og tankeløst strikketøy. 



Syns jeg ikke strikkekurva mi er så veldig stor, men det er jaggu plass til mange prosjekter i den. Ja, ikke genseren min da, men den har en sånn flott papirpose som den kan stå i ved siden av strikkekurva. 

Men nå er tekoppen mer eller mindre tom, og den skvetten som er igjen er kald, så nå skal jeg straks bake rundstykker til en sen frokost/lunsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!