torsdag 26. juli 2018

Ferien 2018

Det går fort mot slutten av ferien, og vi har kost oss masse! Det ble knapt nok strikket i ferien. I bilen på vei til Trysil strikket jeg en god del, men da vi kom fram hadde jeg fått en skikkelig kul på innsiden av håndleddet på høyre hånd, så jeg klarte ikke strikke på flere dager. At tempraturen lå på rundt 30'C hjalp heller ikke på strikkelysten, i alle fall ikke når AirCondition i bilen er kaputt... 

Men tenkte å vise noen bilder fra ferien da!



Vi er her på vei til Trysil, temperaturen var grei, og jeg fikk strikka en del. 


Etter to dager inne på hytta med Junior, som fikk halsbetennelser og antibiotika-kur, var det god å komme ut og spille ett par runder minigolf. Den første runden gikk jo veldig godt, den andre snakker vi ikke om.... :p


Inne på hytta ble det noen runder "idiot!"


Varmet opp med noen runder i Gullia, før vi kjørte opp og satte utfor Trysil-fjellet, ned sykkelstien "Magic Moose". Og i år kom jeg ned uten å tryne!!


Da vi dro fra Trysil, stoppet vi på Elverum for en runde på sykkelen. Kompisrunden var en veldig flott stitur, på flotte stier i skogen.


Etter på var det godt å stikke varme beina i ett vann. Gutta, som hadde med badetøy, tok seg en dukkert, og syns det var veldig deilig!


Når vi først var i Oslotraktene, tok vi oss til tid en dag i Tusenfryd. Og takket være at søskenbarnet til mannen ble med oss, så fikk gutta tatt alle karusellene de ville :) 


I Dyreparken i Kristiansand, ble det både en og to turen med tribunetoget gjennom Hakkebakkeskogen!
 
Hardangervidda bada i sol, da vi passerte, så på Haukeli fjellstue, stoppet vi for en sykkeltur igjen.  Herlig med en pause fra bilen, og utrolig flott natur!




"Mellom Seljestad og Låtefoss.... " Hvor er denne Låtefossen? Joda, ikke så langt fra SEljestad i retning Odda. Så der passet det godt å ta en beinstrekk igjen.




Geiterams. Grøfteblomst nr 1, tror jeg. Så den i alle fall i mil etter mil, mens vi kjørte gjennom sommer-Norge.


Valdresflye var virkelig verdt å få med seg. Neste gang skal vi ta oss tid til en tur eller to i området, ikke bare kjøre gjennom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!