torsdag 5. juli 2018

Ett fullført og ett påbegynt

Endelig kan jeg slappe av litt, for i går var jeg i ett intervju som endte opp med at jeg skrev kontrakt på ett vikariat til høsten. Så godt å endelig vite litt mer om hvordan høsten blir.

Til kvelds fikk jeg også pakket bestillingene som jeg har fått ferdig de siste dagene, så i dag skal jeg en tur på posten :)

Den ene pakken inneholder den tova hatten som jeg strikka..



Den var enorm før jeg kasta den i maskina for toving! Etter tre runder i maskina ble jeg fornøyd med resultatet, og jeg drukna ikke i den lenger.. Den står nå også av seg selv.
Mønsteret fant jeg på ravelry, og det heter Felted Gandalf Wizard Hat. Dette er ett kjøpemønster på engelsk, av Oregon Trail Yarn

Mønsteret var av typen; "strikk - ikke tenk - bare strikk"
Stusset noen ganger underveis, men valgte å bare strikke på, og resultatet ble veldig bra. 

Jeg brukte Sandnes Fritidsgarn og pinner 8 mm. Og som sagt, etter tre runder i vaskemaskina hadde den den størrelsen jeg ønsket. 


Når jeg til slutt landa i sofaen i går kveld, kunne jeg finne fram nytt garn og nytt mønster, så nå er jeg i gang med neste bestilling. 


Følger du linken over, så kan du laste ned en pdf med mønsteret. 


Den spede starten, i en nydelig dyp blåfarge. Så i dag ser jeg ikke bort fra at jeg komme til å sitte i hagen og strikke en del, må jo utnytte finværet litt når vi først har det her. 

Solstrikker du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!