lørdag 29. mars 2014

Sjal-bonansa

Jeg har fått dilla på å strikke sjal igjen :)

Og takket være Daisy og hennes podcast, så har jeg funnet masse inspirasjon og noen nye sjal jeg har lyst å strikke. Så for øyeblikket har jeg 5 sjal på pinnene om jeg ikke husker helt feil!?!

Det svarte som jeg viste fram starten på sist helg, er det ikke å veldig mye igjen på.


Vet at dette ikke er det beste bildet av sjalet, men dere ser i alle fall at det er mer en bare starten på det ;) Dette er altså TGV (High Speed Knitting)

Mens jeg satt og strikket på dette, å ble jeg litt usikker på om det ble litt kjedelig? Men noen ganger så trenger man helt svarte sjal uten noe fiksfakseri også, så dette blir ferdig en gang altså. Men siden jeg ble nysgjerrig på hvordan dette sjalet ble i en litt mer sprek farge, og gjerne flerfarga garn, så startet jeg på ett til...


Dette blir friskere. Men siden jeg ikke er så god på å strikke det samme to ganger etter hverandre, så blir det en egen vri på dette. Jeg har nemlig, etter at bildet ble tatt lagt inn ett parti i glattstrikk. Denne versjonen strikkes i Big Delight.

Men siden jeg hatt mer Big Delight, men i en annen farge, så startet jeg på ett sjal i det også...


Dette er Ulmus-sjalet. Dette sjalet skal egentlig strikkes i to farger, men jeg tror det blir fint i bare en også jeg, særlig siden dette garnet er flerfarget. Deilig og mykt blir det i alle fall.

Lacuna er ett sjal Daisy snakket veldig varmt om, og jeg fikk lyst å strikke ett.



Dette strikket i gul-brunt Smart. Garnet har en av en eller annen grunn utrolig masse av, og hvor det kommer fram husker jeg ikke, men nå er det på tide å få strikket noe av det. Tror dette kommer til å bli ett sjal jeg blir fornøyd med.

Da hadde skrevet ut mønsteret på Lacuna-sjalet fant jeg ett annet mønster liggende ved siden av printeren, det var mønsteret på lua Molly.
Og ja, jeg har lagt opp og startet på den også....

 
Lua og sjalet kan jo bli ett fint sett, er du ikke enig?

I begynnelsen av denne uka lå jeg på sofaen og var dårlig, det var da jeg startet på flere av disse sjalene. Jeg bladde også gjennom noen strikkebøker jeg hadde, og kom over enda ett sjal jeg hadde lyst på. Og mente også at jeg hadde ett egna garn, og så var jeg igang igjen...




Mønsteret i boka heter Sjela i sjalet. Det har bare en grunnoppskrift, så kan man strikke den strukturen man selv vil ha.


Garnet var dette Mohair-garnet fra Viking. Jeg fikk en hel pose med dette garnet av en tidligere kollega i fjor høst, og jeg skjønner hvorfor hun ga det bort. Dette er vel det garnet jeg liker minst av alle garn jeg har prøvd.. Eller forresten akrylgarn er verre for det knitrer sånn!
Men jeg skal få brukt det opp på en eller annen måte. Har strikket opp nesten 2 av 7 nøster så langt ;) Og sjalet tror jeg blir bra.

Jeg har flere ting jeg tenker å blogge, men tror dette ble langt nok i denne omgangen, så det får bli senere. Nå skal vi prøve å komme oss en tur ut i sola!

Ha en flott lørdag, og god helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!