torsdag 6. mars 2014

Hekleluer denne gangen :)


Junior har vært i bursdag igjen, så da var det bare å lage ett par nye luer da. Denne gangen var det to av jentene i klasse som skulle feires og da benytta jeg anledningen til å hekle noen luer. Syns hekleluer er litt med feminint enn strikkeluene.
 
Denne første lua heklet jeg i alpakkarester. Jeg brukte opp restene etter prinsippet ta en nøste og bruk det opp, før jeg byttet. Resultatet syns jeg ble veldig bra.
Vi diskuterte litt om lua skulle ha dusk, Junior mente så, mens jeg syns det var like fin uten... 
Men nå det ikke ble dusk så måtte lua i det minste ta 2 hjerter. Så da ble det hjerter på lua, og Junior var fornøyd! 
 
Denne andre lua ble heklet av SandnesGarn sitt Shine. En glatt og fint nøste, som det egentlig var litt vanskelig å hekle av, da garnet delte jeg seg veldig fort. Men det ble en lue av det, men rød kant og hjerte i en alpakkarest.

Ryktene sier at begge mottakerene ble fornøyde med luene sine.

Jeg er også fornøyd, for jeg ble kvitt noe restegarn, og ikke minst nå vet jeg hvem litt flere av Junior sine venner jeg, for jeg skiller de på luene når jeg kommer til SFO for å hente han :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!