søndag 9. mars 2014

Bytter mellom ribbestrikk og stripestrikk for tiden

Det strikkes på 2 forholdsvis store prosjekter for tiden, så det går ikke så fort, men viktig å ha noe å velge mellom så man ikke blir drittlei. 
Så langt går det ganske greit å bytte mellom disse to prosjektene, og bare disse to ;) 
 
Den første er en ullbukse i størrelse 6-8 år, i garnet Silja og pinner 4 mm. Dette er den første av to ullbukser jeg har bestilling på. 
Etter at dette bildet ble tatt, har jeg felt av kilen, og strikket 10-12 cm nedover på første beinet.
 

Det andre prosjektet er egostrikk.
Det er Hverdagsjakka, som er designet av Pinneguri.
Jeg er ferdig med stripene, og jammen har jeg ikke kommet i gang med ribbekanten nede også, etter at dette bildet ble tatt tidligere i uka.


Har prøvd den på, og er litt usikker på om den blir litt vid, men det vil vel vise seg etter hvert..? Tror dette blir en ny favoritt uansett.

Jeg har brukt 2 ulike Kauni-garn på stripene. Innså at om jeg skulle ha stripete ermer så måtte jeg fram med ett tredje nøste til kantene. Tror det blir bra jeg!


1 kommentar:

  1. Hei og takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Å bytte litt på er veldig greit synes jeg også. Veldig flotte farger i Hverdagsjakka di, den ser lovende ut!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!