fredag 17. februar 2017

Fedig 2016; Luer til store og små


Gjennom en venninne fikk jeg i november en bestilling på Pokemon Go -luer. Og det ble det. 7 barneluer og 4 voksenluer. Alle heklet i Drops Eskimo. Barneluene heklet jeg på heklekrok 6 mm og voksenluene på 7 mm.
Det gikk med hele 34 nøster garn til sammen på alle luene. Det vil si 1700 gram, 1,7 kilo garn!!!
Ble veldig fornøyd med luene, og mottaker sa hun også var fornøyd.



Jeg klarte også å overraske Junior med lue til bursdagen hans. Lua jeg strikket til han var Ode to Joy Hat by Jennie Claver.
Jeg strikket den på pinne 3,5 mm, i Vestlandsgarn og Superwash Sport, begge fra Gjestal. Det gikk med 75 gram rød og 50 gram brun.
På siden av lua er de tre første taktene av Ode to Joy, av Beethoven.
Han er jo en ivrig korpsaspirant, så hva passet vel ikke bedre enn en lue med G-nøkkel og noter på?
Han satte stor pris på den, og har brukt den masse!

Har du noen som er glad i musikk, så anbefaler jeg å strikke denne altså. Den var enkel, og morsom å strikke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!