mandag 6. februar 2017

En ferdig og en pågående bestilling

I forrige uke fikk jeg en bestilling av en kollega av mannen, og den lød som følgende;

Størrelse 43-44, første 10 cm fra tå som vanlig. Så er "fot med skinne" ca 8 cm lengre i omkrets. Det samme gjelder ankel/legg. Ønsker i mørkt stoff, trenger ikke å gå så langt opp på leggen. 

Jeg begynte å tenke...

tegne...

tenke...

og tegne på nytt...

Hvordan skulle jeg innfri disse ønskene?


Men så fikk jeg en ide!

Og den fungerte akkurat sånn som jeg ønsket og håpet, og var kanskje det enkleste jeg kunne gjøre!



Jeg strikket rett og slett bare noe tubesokker!

Resultatet passer alle!

Tubene er uten hæl, så da kom de garantert til å passe, både med og uten skinne på ankelen.
Jeg valgte å felle til tåa på 4 plasser, så spiller det ingen rolle, hvilken vei man drar på seg sokken, for det er ikke noe over, under eller side på sokkene.

Tilbakemeldingen var at sokkene ble perfekte, så da er jeg fornøyd!

Når det gjelder garn, så måtte jeg kjøpe inn til dette prosjektet, men det meste gikk jo rett ut igjen da. For å være sikker på at jeg fikk nok, kjøpte jeg 3 nøster Ida strømpegarn fra Europris, og strikket på pinner 3,5 mm. Totalt brukte jeg 93 gram til disse. 

Balanse 2017: (i år fram til denne mnd + denne måneden =hittil i år)
Inn; 100 g +150g = 250 gr


Brukt; 661 gr + 90 + 93 =844 gr
Gitt bort; 600 gr
 
Med disse unnagjort blir jeg nå å fortsette på Nancy, hvor jeg har fått første erme innpå bolen og skal legge opp til erme nr 2 i kveld. 
 
 
Så i kveld blir det strikking hele kvelden, foran TV'en. Må bare få minstemann i seng først! 
 
Ha en flott kveld du også!  

2 kommentarer:

  1. Tubesokker var jo en genial løsning! Så bra at du kom på det. De er jo ekstremt formbare, samtidig som de sitter fint på foten. Den fikset du bra! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ganske sikker på at dette ble den beste løsningen. Og nå er de jo brukendes etter at han har fått av skinna på ankelen også.

      Slett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!