fredag 1. januar 2016

Nytt år og Stæsjbusting2016

Nyttårsfesten er over, og det er på tide å finne ut hva man vil fylle 2016 med.

Inne i en av gruppene på Ravelry er det noen som har startet en utfordring, #Stæsjbusting2016. Det går ut på at man skal bruke garn fra garnlageret sitt. Det er opp til hver enkelt hvor mye man legger i det, men tingen er å bruke lagergarn til utfordringene som kommer hver måned. Og dette har jeg tenkte å være med på. 

Når vi nå først snakker om garnlager, så har jeg lagt inn alt garnet på Ravelry, og tallene der viser at jeg har ikke mindre enn 35779 gram garn! 
Så målet mitt i år er at jeg skal bruke lagergarn! Kommer jeg under 30 kg er fornøyd! Håpet er å kunne oppdatere her hver måned hvordan det går ;) 

Mimouna skrev denne for en stund siden;

Kjøpestopp-loven
Vi er mange hobby-holikere som har selvpålagt kjøpestopp på garn. En diskusjon inne på Hobbyboden inspirerte meg til å forfatte denne:
Kjøpestopp-loven
§1. Kjøpestopp gjelder kun garn til full pris. Godbiter på tilbud skal alltid kjøpes dersom økonomien tillater det.
§2. Det er strengt forbudt å unnlate å kjøpe garn på tilbud dersom dette medfører at tilsvarende garn må kjøpes til full pris ved en senere anledning.
§3. det kan ved visse høve gjøres unntak fra §1 første ledd dersom det trengs garn av en viss type til et prosjekt og garn av tilsvarende kvalitet og farge ikke finnes i hjemmet.
§4. Kjøpestopp gjelder kun på stedet der du bor.
§5. I tvilstilfeller kan og bør man konsultere sakkyndige. Det må alltid utvises skjønn.
§6. Denne loven er begrenset til Kongeriket Norge. Utenfor landets grenser gjelder mindre restriktive importbestemmelser.
§7. Gjentatte brudd på forskriftene kan føre til midlertidig inndragelse av strikkelisensen. grovere brudd kan resultere i besøksforbud i garbutikken.
§8. Ferdigstillelse av større UFO-er kan ved visse høve føre til dispensasjon fra kjøpestoppen.

Jeg tenker at jeg skal ha denne i bakhodet i år :) 

Ellers så har jeg tenkt å bare kose meg med håndarbeidet mitt i år også. 
Jeg har tenkt masse på om jeg skal ha som mål å strikke så og så mange prosjekter i året som kommer, men kjenner at det bare stresser meg, allerede nå før jeg starter. Og hva skal jeg med 100vis av ferdige prosjekter som bare er strikket for å ha strikka mange nok? 

Så da blir det #Stæsjbusting2016 og kosestrikking på meg i år. 

Nå skal jeg finne fram dette garnet fra lageret

 

Planen er å legge opp til denne halsen

by purlsoho Flickr

Bandana Cowl by Purl Soho


Hva skal du strikke i dag? 

Ha en flott 1. nyttårsdag. 

AnnetteK

1 kommentar:

  1. Hvor finner jeg #stæsjbusting2016? Prøvde søke på ravelry, men kom ikke opp noe :) Kunne tenkt meg å vært med på den selv, side jeg har 3 fulle esker med garn :P

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!