søndag 3. januar 2016

Årets første fullførte prosjekter

Dette er den siste fridagen min også. I morgen starter hverdagen igjen, også for meg, som starter i ny jobb i morgen. Det blir kjekt! Gleder meg til å jobbe igjen. 6-7 uker juleferie har vært lenge nok. 

Jeg bruker dagen på å ferdigstille noen prosjekter. 

Det første jeg fikk ferdig er denne Stafflua


Denne er det ei venninne som har bestilt. Lua strikket og heklet i Hifa sitt Ask. Ett garn jeg ikke har testet før, og som jeg mer enn gjerne bruker igjen. Det minnet forøvrig om Finullgarnet. Men siden jeg ikke har mer en 46 gram igjen så får jeg ikke testet det så mye mer før til neste år eller noe sånt... :P

Jeg brukte pinner og heklekrok 3,5 mm. Og det gikk med 54 gram, til lua som er heklet litt lenger for at den skulle bli litt baggy. 



Jeg har også fått ferdig en årgangsufo, en som kommer frem hver gang det er jul, da hun resten av året bor i julekassa. 
Når jeg startet på denne er jeg usikker på, men tror at det kan ha vært i 2011. Mønsteret finner jeg for øyeblikket ikke, så hva skal garn og pinner det er husker jeg ikke. Skal jeg gjette vil jeg kanskje tro at det er PT5 Sport, og pinner 3,5mm. 


Men nå i romjul fikk endelig kjøpt ett par sett med hekter og bånd. Og nå har jeg fått sydd det på! 

Se hvor flott hun ble da! 


Ble veldig fornøyd med henne! 
Nå kan jeg legge henne i julekassa igjen med god samvittighet.

Planene videre nå er å rydde ut jula. Så har jeg noen flere prosjekter jeg kan se om jeg kommer i boks med. 
Og så skal jeg begynne å planlegge, og kanskje starte opp ett prosjekt fra denne boka

Dette er første bok ut i bokutfordringen min! 

Håper du har en flott søndag! 

AnnetteK

1 kommentar:

  1. Gleder meg til å se hva du strikker fra Skyggestrikkboka! Jeg har ikke helt skjønt hva det er for noe, skal bli spennende å se!
    Godt å få unna noen UFO-er, det er mitt mål for 2016 også. :-)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!