søndag 13. september 2015

80/100 - Noe ferdig og noe nytt

Jeg har jo som tidligere nevnt noen ferdige prosjekter som jeg ikke har blogget. Og nå er det kanskje på tide og vise noe igjen...

Det første jeg vil vise er denne brikken jeg har heklet til stuebordet, for å matche gardinene som har så og si samme farge.

40/100 Brikke til salongbordet

Mønsteret er fra Familien, ett av bladene fra nyåret, om jeg ikke husker helt feil. Jeg vet ikke helt hvor det er akkurat nå, derfor kan jeg ikke si eksakt nr.
Brikken passer veldig fint på bordet, og har ligget der siden var ferdig.

Garnet var noe amerikansk bomullsgarn jeg kom over en gang for noen år siden. Det er ganske tykt, så brikken ble heklet med heklekrok 3,5 mm, men kunne nok godt ha gått opp til 4mm sånn egentlig.

41-43/100 3 sett a 5 glassbrikker

Jeg har også heklet glassbrikker. Alle er laget av ett og samme nøste. Det ble hele 15 brikker, og jeg har satt de sammen til 3 sett a 5 brikker i hver.

Garnet har jeg fått fra en av garnklubbene til Strikk Innom. Og het Panda Silk. Det var en blanding av bambus og silke, og var mykt og godt å hekle med. Mange vil kanskje synes at det er for glatt, men jeg likte det godt jeg.
Brikkene ble heklet på heklekrok 3 mm.
Vil du kjøpe ett sett, så selger jeg de på salgssiden her på bloggen.

Prosjektet jeg hadde startet på og viste fram på fredag, var ett par sokker!
Jepp!

En heller dårlig blondestart på sokken
 
Dette er starten på noen mysteriesokker, men som dere ser så ble ikke overgangen mellom pinnene noen særlig bra. Uansett hvor mye jeg strammet så ble det bare ikke bra. Jeg har ikke hatt problemer med dette før, så jeg lurer på om det kan være garnet som gjør det? Eller type vrangbord?

Uansett ble jeg så misfornøyd, at jeg rakk opp hele greia og starta på nytt.

Ny sokkestart

Her er den spede starten på nytt, og nå går det så mye bedre. Så det ble ikke blonde og magic loop på disse sokkene for meg.
Det røde garnet er Wollmeise og det blå er Zauberball.

Gleder meg til fortsettelsen på sokkene.

Ellers så bærer kurva ved sofaen preg av at jeg har startet på masse nytt den siste uka. Den var jo nesten tom forrigen helg....

Strikkekaos i strikkekurva

Nå renner den nesten over igjen... Jaja, er bare å strikke og få ferdig noe da.

Ellers så har vi hatt en veldig rolig helg. Den planlagte lavvoturen, ble avlyst for vår del, da minstemann plutselig hadde feber på fredagskvelden. Men det gjorde utrolig godt med en helg uten planer, kun avslapping, avslapping og avslapping.

I dag har jeg brukt en del tid på nettet, på leit etter jobber å søke på. Jeg har ett vikariat som går ut om 2 mnd, og så langt har jeg ikke fått noen napp til ny jobb, så nå må jeg bare intensivere jakten. Så få vi se hva jeg ender opp med til slutt.
Om det fortsatt blir barnehage, eller om det blir noe helt annet.

Nå skal jeg strikke videre på sokkene og finne noe å se på TV eller Netflix.
Ha en fin kveld du også da!

AnnetteK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!