mandag 25. mai 2015

44/100: Inne- og utepinse


Det er mandag, men fortsatt helg. Yeah!
Det er så deilig å bare kunne slappe av inne, med strikketøyet. Hadde vært fint å kunne tatt med strikketøyet ut også, men været innbyr ikke akkurat til det.




Men i går fikk vi oss i alle fall en tur ut, da vi var på besøk hos en vennefamilie.

Vi begynte å teste ut det nye mobilspillet Ingress. Det går ut på at du må ut å gå, for å hacke portaler. Vi skjønner ikke så masse ennå, men lærer etter hvert. En av "godene" spillet fører med seg er at man kommer seg opp av sofaen, og ut døra. For her må man nemlig røre på seg, da det er vanskelig å fake gps-signalene...


Spiller du ingress?
Om ikke, og du ble nysgjerrig, så er det bare å søke rundt på å google etter Ingress så får du nok opp en del informasjon, i alle fall på engelsk.

Men nå over til hva jeg strikker på...

I går da jeg satt hos den nevnte vennefamilien fikk jeg strikket ferdig babyteppet til Amanda-prosjektet


Her ligger det ved siden av meg i sofaen, og venter på at jeg nå skal ta fram nål og saks for å feste endene. Når det er gjort skal det få seg en tur i vaskemaskina, og jeg skal få tatt ett skikkelig bilde. Ble veldig fornøyd, og gleder meg til å se det skikkelig utstrakt!

Det neste jeg har tatt fram, atter en gang, er Sea Salt.


Jeg har nå strikket ferdig høyre erme og skulder, og har delt opp til foran og bak halsåpningen. Og det går egentlig ganske kjapt, når jeg først setter meg med det. Og garnet er jo så utrolig godt å strikke med. Litt glatt, men veldig mykt :)

Dette skal være hjemmestrikket mitt nå, og sokkene til Junior blir bortestrikket mitt, så blir kanskje begge disse ferdige også. Og da kan jeg starte på genseren til meg selv, om jeg har lyst!?!
Har lyst å få strikket den, men samtidig så vet jeg at det ikke haster med den, ikke at det er noen av strikketøyene som haster sånn sett, men har jo en sommertopp til... Og en tykk ullgenser trenger jeg strengt talt ikke før om 2-3 måneder, håper jeg!

Hva strikker på du på denne 2. pinsedagen?

Nå skal jeg få festet ender og strikke videre på Sea Salt! 

2 kommentarer:

  1. Takk for hyggelig hilsen. Søm er som du antyder et tålmodighetsarbeid. Det var et godt råd jeg fikk når jeg begynte å sy som jeg har tatt med meg: Det er ingen som ser hvor mange ganger du har sprettet opp en søm, men ALLE ser det om du ikke har sprettet den opp - og gjort det ordentlig. Så ja, det er litt pirk inntil man får det i hendene, men slik er det jo også med strikking og hekling. :)

    10-12 pågående arbeider. Hjelpes.. Skjønner at jeg ikke har så mye å klage på, selv om listen over prosjekter i kø sikkert er flere m lang...

    SvarSlett
  2. Tusen takk for besøket, ja! Det er alltid trivelig å se dere. <3 Vi var faktisk ute i FEM (!!!) timer i dag. :o Artig.

    I dag strikker jeg - som i går - på Bøvertunkofta til Andrea. Det går treeeeegt, men den blir fin. :D

    Ha ei fin uke, Annette! Gla' på du. <3

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!