lørdag 23. mai 2015

43/100: Pinsehelg og ferdig med en lue... :o

Da var det jammen meg blitt helg igjen, og denne gangen er det også langhelg, er jo allerede komme til pinse må vite!
Og det er vel den siste langhelga før jul... I alle fall når man tenker på røddager.

Det nærmer seg sommer, selv om det ikke virker sånn akkurat i dag. Ute regner det og blåser som det skulle vært en sur og kald høstdag, men det blir vel en slags sommer i år også.

Og med sånt vær sitter jeg inne med strikketøyet mitt med god samvittighet, nemlig :)

Jeg har i det siste vært ganske flink, syns jeg selv i alle fall, for jeg holdt meg til ett og ett prosjekt til de har blitt ferdige.

Etter at Baldwin var ferdig tok jeg fram neste prosjekt jeg ville ha ferdig, det var Lue a la Oleana.
Jeg har strikket den i Silja superwash, fra Gjestal, på pinner 2,5 mm. Lua ble litt i største laget, men ikke verre enn at jeg kan bruke den.
Kanskje dukker det en dag opp noen som kler lua bedre også?

Det morsomste med å strikke denne lua var å strikke nytt strukturmønster som jeg ikke har prøvd meg på før.

Lua var gøy å strikke, og gikk relativt fort, i alle fall når jeg kommer over det partiet med fangmasker. 


31/100 Lue ala Oleana
Har du lyst å prøve deg på strukturmønster, så anbefaler jeg så absolutt denne lua.

Og tar jeg ikke feil, er det ikke lenge før det dukker opp enda noe nytt her ;)

Ellers så nærmer det seg 20.000 visninger på bloggen min, og jeg lurer på om jeg skal finne på noe i den forbindelse. Hva hadde du ønsket deg? Kom med innspill!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!