lørdag 2. mai 2015

35/100: Turmat, strikking og god bok

Idag har vi vært ute sammen med en vennefamilie og laget oss "bål-middag". Riktignok brukte vi en grill, men middagen ble i alle fall laget ute, og falt i smak!

Vi lagde en gryte, som vi fant oppskrift på hos Turistforeningen, Arabiske netter

Gryte i aluminiumsfolie, laget på grill
Vi tok det vi hadde og putta i gryta, dvs vi putta i skiver av potet, gulrot, paprika og pølse. Puttet også opp terninger av fläskfilet-restene fra i går. Olje, salt og pepper måtte også til. Kokte dette i aluminiumsfolie på grillen i ca 15 min!

Dette falt i smak til både store og små!

Til dessert lagde mannen kanelstang, på grillen, den ble fantastisk god!
Deigen ble bakt ut på aluminiumsfolie, sukker og kanel ble strødd på, før deigen ble brettet dobbel, og pakket inn i folie.

Utrolig godt!!
Hele kanelstanga forsvant fort, dette falt i smak hos alle!

Kvelden har jeg benyttet til å strikke siste biten av kanten på teppet mitt, og festet de siste endene. Nå mangler bare en runde i maskina og dagslys for å ta bilde!!

Så da var det bare å finne fram ett annet prosjekt, og det ble Sea Salt! Nå skal jeg komme videre med den! Gleder meg, for fargen er bare så flott!!

Endelig vokser Sea Salt litt igjen. Gladfarge :)
Håper du har hatt en flott lørdag, og lørdagskveld. Nå er det straks tid for senga, og litt lesing. Jeg leser i en flott bok for tiden, Tirsdagsdamene av Monika Peetz

Tirsdagsdamene: reisen til Lourdes 

Jeg har ikke lest kjempelangt ennå, men det jeg har lest er bra, og så langt kan jeg så absolutt anbefale denne boken! 

-Annette-

1 kommentar:

  1. Så koselig med turmat, den genseren må jeg sjekke på ravelry, spennende! Ha en fin ny uke hos deg!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!