torsdag 1. mai 2014

Noen ferdige prosjekter og noe nytt garn

Så hadde det plutselig gått omtrent en måned siden siste innlegg, og det tiden har gått unna i en rasende fart. Hvor da april blitt av? 
Det hjelper selvsagt på at det har vært påske også, at tiden har gått fort mener jeg.
Jeg har fått strikket på så godt som alle prosjektene mine, noen er ferdige, noen har vokst litt og andre har blitt startet på. Men sånn er det jo, er man avhengig av strikking, så er man avhengig, og har stadig nye prosjekter på pinnene og i tankene. 

Jeg har fått ferdig begge TGV (High Speed Knitting) - sjalene. Dette første ble strikket i svart kamgarn av ukjent produsent.
Det er jo så fint med arvegarn, noen gang klarer man å spore opp navnet, men ikke produsenten på garn, andre omvendt.
Men dette svarte, ble lett og enkelt, men likefult elegant. Ett anvendelig sjal, som jeg tror kommer til å bli mye brukt.

Det andre TGV(High Speed Knitting)-sjalet ble strikket i Big Delight fra Drops. Ett nytt garn for meg, og en veldig positiv opplevelse. Det var godt å strikke med, fargene syns jeg var flotte og sjalet ble veldig mykt og deilig.
På dette sjalet byttet jeg ut omtrent halvparten av rillene med glattstrikk, og jeg syns det fungerte veldig bra.
Hva som skjer med dette sjalet har jeg ikke helt bestemt meg for ennå, om jeg skal ha det selv, gi det bort eller selge det?



Jeg bestilte noen abonnementpakker hos Strikk Innom, og i den første pakken fikk jeg disse tre garnsortene.  Alle tre sortene er britisk garn, og nye bekjentskaper.
Det gule er Rowan Pure Wool DK, det gråbrune er Rowan Purelife British Sheep Breeds Chunky, og det turkise er Artesano British Superwash Wool.
Det gule er det eneste jeg har prøvd ennå, og det var veldig godt å strikke med. Utrolig mykt og godt, og en skikkelig frisk vår/påske-farge!

Jeg har lenge sett på mønsteret som heter Milo, og endelig hadde jeg ett garn som passet perfekt til å strikke denne toppen. Jeg valgte å strikke den med hjerter på, i størrelse 18 måneder.
Så gjenstår det å se om det er en liten jente som passer inn i denne.

Påska innledet vi med ski- og lavvotur i Gjevilvassdalen. Vi hadde knakende flott vær, og koste oss gjennom hele døgnet vi var på tur. Dette fristet så absolutt til gjentakelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!