lørdag 31. mai 2014

Arvelig belastet?

Eldstesønnen er veldig opptatt av garn. Han snurrer snorer, fletter, fingerhekler og fingerstrikker så snart han har anledning til det. Dette resulterer i at vi har snorer og fletter over alt, til glede og frustrasjon. Garnet han bruker er smårestene mine, garn han har fått av farmora og ikke minst har han gjort ett stort innhugg i garnlageret på SFO.
I forrige uke hadde han laget en så lang snor på SFO at de hadde nøstet det opp i ett nøste for han.
Når han kom hjem med dette for å fortsette fingerheklinga hjemme fikk vi en ide. Hva om han fingerheklet langt nok til ett stort nøste, så kunne jeg strikke ett teppe av alt garnet til han?

Så han heklet ivrig ivei til han hadde tømt sin egen garnpose i tillegg til alle smårestene mine.

Da han ga seg, fordi det ikke var noe mer garn tilgjengelig hadde nøstet en omkrets på ca 80 cm... 
Nå maser han daglig om mer garn, men mora er litt sær, og spretter ikke hele nøster for lek, så nå må han fint vente til jeg har noen rester igjen... 

Nå er jeg godt i gang med strikkinga, og fortsettelse følger plutselig... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!