onsdag 29. mars 2017

Ferdig 2016; Festløper


En gang for noen år siden, sikkert 4-5 år siden, fikk jeg for meg at jeg skulle hekle en gardinkappe til den lille doen vi har nede. Jeg startet på og rakk opp, opptil flere ganger, med nye mønster før jeg ble fornøyd.

Til slutt fant jeg ett mønster jeg ble fornøyd med.


Jeg koste meg med heklinga, men etter at den første mønsterrapporten var ferdig, innså jeg at dette ble flott, men ikke egnet som gardinkappe, da den ble for sid, og at det 1,5 mønsterrapport var bredden av vinduet....



Siden jeg likte mønsteret så godt, og koste meg sånn med heklinga, så var det ikke aktuelt å rekke opp ennå en gang.
Så periodevis heklet jeg masse på denne. Jeg ble litt sliten i fingrene av å hekle med så tynt garn og tynne pinner. Så da ble det noen perioder med pause, før det kom fram igjen.

Og 9. august i fjor sommer ble festløperen jeg startet på 25. mars i 2013 omsider ferdig, og jeg ble kjempefornøyd!


1 kommentar:

  1. Flott løper! Den drømte nok om en bedre skjebne enn å bli gardin på do, hihi.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!