søndag 2. april 2017

Dersom jeg skulle startet på ett sjal

Den siste tida har jeg hatt så lyst å strikke sjal! Men siden jeg har så mange andre prosjekter som må prioriteres, så må jeg bare nyte de flotte bildene på dataen inntil videre.

Noen av de jeg har sett på i det siste er

© Lone Arnsted

Colorize av Lone Arnsted


Liker fasongen på dette, og at det er sånne friske farger på modellen, gjør jo også sitt til at jeg får lyst på ett sånt nå. Det er jo litt grått og trist ute for tiden, mens vi venter på at våren skal ankomme, så da hadde det vært greit med en sånn fargeklatt. Kanskje til neste vår?

Mønsteret er gratis, og finnes på norsk og engelsk. Mønsteret kan lastes ned på Ravelry.


© nordic stitches

The Hygge Shawl by Nordic Stitches

Dette sjalet er så flott, og strukturen på dette pirrer nysgjerrigheten min. Dette sjalet har det velkjente trekantformen, og det er en fasong jeg liker godt, for da ligger sjalet godt både i halsen og det ligger i ro under jakka, noe jeg syns er en fordel.

Mønsteret til dette sjalet kan kjøpes via Ravelry, og finnes på engelsk og norsk.

© Tin Can Knits

Slice by tincanknits

Sjekk denne fargeklatten da!! 
Fargene her frister meg, men det gjør jammen fasongen også. Liker litt sånne utradisjonelle måter å strikke ting på. Så dette måtte bare inn i prosjektkøen min på Ravelry, som forøvrig inneholder 148 prosjekter pr nå!   


Men nå, skal jeg ta fram kjolen igjen, og strikke litt. Har en klar forventning om at det skal gå litt kjappere å strikke en omgang nå, siden jeg felte inn 22 masker tilsammen i går kveld. Så gjenstår det å se om det går så fort som jeg forventer... ;) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!