mandag 3. april 2017

Når man bare hadde ett bilde å gå etter


Her for noen uker siden, fikk jeg spørsmål om jeg kunne strikke ei ullbukse. Det var ikke noe mønster til buksa, bare ett ønske om en smal modell. Og så skulle den være i lys brun, svart og rødt.

Dette syns jeg var en spennende utfordring!

Å finne en modell å bruke, gikk ganske greit. Jeg fant ett par bukser jeg brukte som utgangspunkt, og så gjorde jeg om der det ble nødvendig.
Ble veldig fornøyd med modellen.

Det var verre å finne en fin lys brun farge, jeg kunne bruke. Og uansett hvordan jeg tok bilde av garnet eller buksa, så kommer ikke den brunfargen riktig fram.
Jeg landet på garnet Superwash, fra Trysilgarn.  Det gikk med 200 gram garn til denne buksa.

Buksa ble strikket i løpet av en helg, og sendt i Posten til mottakeren.
Buksa kom fram i tide, til den skulle taes i bruk, og jeg tror og håper at mottakeren ble fornøyd. Jeg syns i alle fall at resultatet ble bra.

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!