søndag 7. juni 2020

Rullering og domino

Jeg holder ikke på med bare nye prosjekter, jeg strikker litt på alle prosjektene mine jeg. Jeg har nemlig en slags rulleringsordning...

 Verandastrikk i sola, på hytta

Jeg har alle prosjektene i prosjektposer, og posene ligger i en kurv/bag eller flere. Jeg plukker ut en prosjektpose, og strikker litt på det prosjektet som er oppi. Og når jeg er ferdig med prosjektet, så legger jeg den prosjektposen i en annen kurv. Så over noen dager, så har jeg strikket mer eller mindre på alle prosjektene mine. 
 
Mange syns kanskje dette høres stressende ut, men jeg har funnet ut at dette er ett system for virker på meg. Fordi jeg får litt variasjon i prosjektene. Variasjonene går da i type prosjekt, genser, sokker, sjal, sommertopp, teppe, kluter eller andre ting. Det er også ulike garn, farger og pinnetykkelser. 
Jeg liker alle prosjektene mine, og siden jeg ikke kan strikke på alle på en og samme stund, så har jeg funnet ut at denne metoden virker for meg. 

Et av prosjektene jeg hadde fra før jeg startet opp med #oppleggsfryd er dette teppet. 


Mønster: Dominoteppe, inspirert av tidligere tepper jeg har strikket
Design: Inspirert av tidligere tepper jeg har strikket. 
Garn: Minis fra Advenstkalendere 2019 fra Garnbutikken Fortuna og Filcolana Arwetta (grå)
Pinner: 3 mm 

Jeg starter hver rute med 2 riller med grå, sånn at hver rute blir rammet inn. Syns det gir teppet en fin helhet, og jeg slipper på tenke på hvilke farger som er ved siden av hverandre på samme måte som jeg ellers ville ha gjort. Nå strikker jeg fargene i den rekkefølgen jeg fikk de i adventskalenderen, med ett unntak.  For på nyåret kjøpte jeg til flere minis som jeg skal supplere med, sånn at jeg får teppet 5 x 6 ruter. Tenkte først 4 x 6, men så at det ble litt for smalt, derfor strikker jeg på den 5. ruta i bredden nå, før jeg fortsetter med nøstene fortløpende sånn som jeg pakket de opp.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!