mandag 23. april 2018

Fram og tilbake og fram igjen er minst dobbelt så langt...

Travle tider :)

Her går det i ett, med både det ene og det andre.  Men kort oppsummert så er det korps og strikking det går i, mest det første de siste ukene, men jeg får da strikka innimellom.

Det som er hovedfokus for tiden strikkemessig er denne Perledrakt-vesten, som er ett bunads-lignende antrekk.


Her har jeg delt og strikket ene forstykket på vesten.
Da jeg begynte på ryggen, så jeg at dette ble helt feil! Jeg hadde visst lagt opp 8 masker for lite, noe som førte til at ermefellingen havnet på ryggen, som ikke ble bredere enn forstykkene. Da var det i grunn bare en ting og gjøre...


...prøve til på nytt!
Så her har jeg strikket brettekanten og kommet litt i vei på en ny vest.

På lørdag fikk jeg endelig en dag uten planer, så jeg kunne bare strikke i vei, og med de timene jeg hadde til rådighet lørdag pluss i går, før korpskonsert, så ser jeg nå enden på vesten.


Ene forstykket og ryggen er på plass, og til og med strikket sammen på skuldra. Nå gjenstår det andre forstykket, pluss brettekanter rundt ermene og foran, og ikke minst søm, oppklipp og å sy i knapper. 
Så planen er at denne skal jeg ha ferdig før 1. mai! Bør kunne rekke det, på en uke. 

Strikker du 17.mai-antrekk? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!