mandag 10. juli 2017

Kluter til hytte og heim

  

Jeg fikk ei bestilling fra ei venninne borti gata her, på kluter. Hun ønsker tre blå til hytta ved sjøen, og tre petrol til kjøkkenet hjemme.
Og det måtte jeg jo få til før hun dro til hytta på ferie.

De tre blå er strikket i Pt sitt Petunia. Ett fantstisk godt garn og strikke med. Den hvite stripen startet for å gi ett litt maritimt innslag i kluten, og vedvarte på på alle tre.

Den første er bare helt enkel i rillestrikk.
Den andre er strikket med 2 rett, 1 vrang, på rettsiden. Og 2 vrang, 1 rett, på vranga. 


Den tredje blå, er en kombinasjon av riller og 2 rett, 2vrang. For å få litt liv i den.

De siste tre glemte jeg vist å ta enkelt bilder av. Men her er det litt mer strukturstrikk.
Den øverste er 2 pinner rett, deretter 2 pinner 1 rett, 1vrang.
Den i midten er vel det de kaller dobbel perlestrikk; 2 pinner 2 rett, 2 vrang. 2 pinner 2vrang, 2 rett.
Den nederste er rillerstrikk med en flette over 6 masker på hver side av kluten.

Mottaker ble veldig fornøyd med klutene, og da er jeg også fornøyd :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!