lørdag 1. oktober 2016

Garnlagerprat, sånn i månedsskiftet

Garnlageret mitt har i september krypet!
Ikke så masse da, men i følge Ravelry, så har det krympet med 638 gram, eller nesten 13 nøster om du vil!

Så spørs det hvordan det går i oktober da, for i dag kom nemlig dette i hus;


Dette er 1 kg Sandnes Merino. Av dette skal jeg strikke den kofta som du såvidt ser bilde av.


Dette er 1,1 kg Peer Gynt, som skal bli til en Nancykofte.

Alt garnet er sendt til med av ei hyggelig dame i Porsgrunn, og i retur skal hun motta to kofter.
Så dette er rett og slett bestillingsstrikk. Siden mønsteret på Nancykofta kommer senere, så blir jeg å begynne på Fanakofta. Og kjenner jeg meg selv rett, så blir jeg å starte på den i løpet av kvelden.

Men nå skal jeg først lage pizza.
Så skal jeg strikke ferdig den seksjonen jeg holder på med på Curliecue, så blir det koftestrikk etterpå!

Håper alle får en flott lørdagskveld!

2 kommentarer:

  1. To kofter på bestilling! Du er virkelig tøff altså 😊 Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  2. Begge er til samme mottaker, og uten noen tidsfrist, så da går det. Kommer til å strikke på egne prosjekter på dagtid, og kofter på kveldstid. Jeg må jo "pendle" mellom flere for å ha framgang jeg... ;)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!