søndag 5. juni 2016

Viktig med variasjon mellom sjalene

Det er søndag, og jeg slapper av i sofaen, etter at hele familien og en vennefamilie har vært på tur tidligere i dag. 
Vi har nemlig besteget først toppen i Topp4. Vi hadde en bratt, men likevel flott tur opp og ned Våttåsen i formiddag! 

Og nå har jeg som sagt funnet sofaen, innimellom baking av Pavlova, klesvask og rydding sånn generelt. 
Turkoppen er tatt fram, og i dag var behovet for kald drikke der, så nå er det Pepsi Max det går i. 
 


Men over til prosjektene mine...
Den siste uka har det stort sett gått i sjal. Jeg blogget de ferdige i går, ellers så har Pimpelliese vokst litt mer, men ikke så mye at jeg har brydd meg om å ta nytt bilde. 

Ellers så har det blitt litt framgang på 

(8) Domino, i rester


Da trekantsjalet og pulsvarmerne var ferdig var det igjen en liten rest garn. Denne resten holdt til 1,5 rute på dominoteppet. 
Jeg har mer eller mindre bestemt meg for at dette blir teppe, siden vi trenger noe til stolene på terrassen. Så da er det bare å strikke i vei når jeg får noen rester, så kanskje vi får glede av det i løpet av sommeren. 

 

Her en kveld tidligere i uka, fant jeg ut at jeg benytte meg av det gode naturlige lyset til å brodere. Så da fant jeg fram juleløperen min, og satte i gang. Jeg fikk brodert en av de lange røde stripene, med grønne blar på, så da kom jeg jo ett lite stykke videre på denne også. Det er stort sett bare den røde "ramma" igjen nå, så det er håp om at den kan brukes til jul :) 

 

 Jeg satt og kikket litt rundt inne på Ravelry på fredagen, og kom over dette sjalet, Lamina. Fant ut at dette var ett ypperlig prosjekt til alle mininøstene mine, så da startet jeg like godt med en gang jeg... 
Fant ut at siden jeg hadde fått ferdig 3 prosjekt di siste par ukene, så måtte det vært lov. 
3 ferdig = 1 nytt
Det betyr jo at det går det jo nedover med antallet prosjekter på sikt uansett.... ;) 

Nå er marengsbunnen ferdig, og jeg skal koke vaniljekrem! Skal bli godt med dessert etter grillinga i dag ja. 
Ha en finfin og kreativ søndag du også da! 

1 kommentar:

  1. Her var litt av hvert å kose seg med, fine og varierte prosjekter. Blir bra med dominoteppe til de dagene som ikke er fullt så varme.

    Nyt sommerkvelden! :)

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!