lørdag 4. juni 2016

2 ferdige og 1 påbegynt sjal

Jammen har jeg ikke klart å få ferdig ett par prosjekter den siste uka. 

Det første jeg fikk ferdig var det rillestrikka trekantsjalet i Norsk Pelsull


Sjalet kunne godt ha vært litt større, men siden jeg ikke hadde kommet til å ha nok garn til en rapport til, så ble det ikke større. Det funker godt sånn som det er likevel da. 
Av restene strikket jeg pulsvarmere, som ble litt knappe. Så hele settet passer nok egentlig litt bedre til en mindre frøken en meg. Men gaver er jo alltid kjekt å ha liggende. 

Til prosjektet brukte jeg Ask og Norsk Pelsull fra Hifa. Til dette settet gitt det med 140 gram Norsk Pelsull, og 10 gram hvit Ask. 


I går fikk jeg ferdig enda ett sjal. 


Daybreak-sjalet ble ferdig, og jeg ble veldig fornøyd med fargene, fasongen og lettheten i sjalet. 
Til dette brukte jeg BabyMerino fra Drops. Det gikk med 110 gram garn tilsammen. 
Sjalet ble skylt opp og lagt til tørk i sola, og ett par timer etterpå var sjalet tørt!! Herlig med soltørket sjal! 

Nå skal jeg strikke videre på Lamina, som jeg startet på i går, mens vi gir den mye omtalte serien Skam en sjanse. 



Ønsker deg også en flott lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!