onsdag 14. oktober 2015

97/100 - Lys i lykt og luftigere i kurv

Utrolig hvor mye mer motiverende det er å ta opp strikkinga når den ligger fint i kurva ved siden av sofaen, og ikke er noe som flyter utover sammen med mye annet rot.

Så nå har flere av prosjektene fått litt framgang. Ikke så veldig mye, men litt er jo mer enn ingenting... Så det så!

47/100 - Lyslykt

Denne lykta ble ferdig i helga, og var vel sånn sett ikke med på bildene. Men dette var en gave som ble gitt bort søndag ettermiddag, og ble av den grunn ikke publisert her før nå.
Nå er det slett ikke sikkert mottakeren leser bloggen min, men man kan jo aldri være forsiktig nok ;)

Mønsteret heter Candle cozy stright and curved glas og er laget av frøken lilleDikte

Mønsteret finnes gratis på Ravelry, og er bare i bilder. Jeg tror alle vil kunne forstå dette.
Garnet er noen rester fra den store restepakken min, og denne gangen var det ett merket nøste; Østlandsgarn, og heklekrok 4 mm.

48/100 - Feberlue
I går kveld måtte jeg ha noe helt enkel strikk, og fikk lagt opp til lua jeg hadde garn og pinne klar til. Jeg hadde noen helt klare planer for hva jeg ville, men hverken hodet eller garnmengden samarbeidet da jeg strikket denne, med innlagt feber.
Så da ble det bare en helt enkel tanketom stripelue av det aller enkleste slaget.


Garnet heter nigar og er fra Zeeman. Også dette garnet kom fra restekassen. Innholdet er 75 % akryl og 25% ull, så den er i alle fall veldig myk!
Jeg er skeptisk til akryl i "ullplagg",men ser man på "ulluene" de selger i butikkene så er jo de stort sett 100% akryl.... Denne er det jo litt ull i, i det minste...
Lua ble passe baggy, og sitter godt på hodet med den lage ribbekanten.
Har ingen planer for lua ennå, så den kan bli din om du har lyst på den ;)

Da sier jeg god kveld, og skal etter hvert finne senga mi, så jeg er klar for utedag i morgen! I 100% ullklær...!!!

AnnetteK

1 kommentar:

  1. Kjekt med orden i garnkurven! Og sånne lyslykter er så fine når det blir mørkt!

    Å strikke med feber er ikke alltid det beste, men du fikk jo en grei stripelue. Varm og god ser den også ut til å være.

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!