onsdag 12. august 2015

66/100 - Ett skjørt etter eget hode

Jeg viste tidligere bilde av ett resteprosjekt jeg holdt på med;

Resteprosjekt er morsomt!

Garnet jeg bruker her er restene etter retrojakka, både min og en venninne sin. Det var nemlig ei venninne av meg som startet Retro-prosjektet. Jeg likte godt jakka, etter å ha sett starten hennes, og ikke lenge etter hadde jeg startet på min. Og det gikk ikke så lang tid før jeg ble ferdig med min.

Da jeg var ferdig med min, var min venninne klar til å starte på mønsterdelen, og hun fikk da overta mønsterfargene etter meg, da det var nok til oss begge. Og når hun var ferdig med de, spurte jeg fint om jeg kunne få restene tilbake...

Kanskje litt uhøflige å spørre om å få tilbake noe man har gitt bort, men hun forstod mitt ønske og jeg fikk alle restene hennes.Heldige meg!

Og da var det bare å strikke ivei. Og hva jeg strikket av restene?

Jo, ett skjørt!!

38/100 Skjørt til en frøken på 7 år

Mønsteret ble til underveis. Jeg brukte mønsterborden fra Retrojakka, men med en fast bunnfarge.

Og mottaker av skjørtet?
Dattra til min venninne, i forbindelse med at hun ble 7 år i sommer :)

Har planer om å skrive ned mønsteret etter hvert, må bare prioritere å bruke tid på det. Jeg har jo alle notatene fra strikkingen i strikkeboka mi, så det må bare renskrives.

Og etter at skjørtet ble ferdig hadde jeg fortsatt litt resten igjen, og hva jeg har brukt de til, kommer det en oppdatering med etter hvert. Kan jo ikke dele alt med en gang ;)

Sleng deg gjerne med på garnbytte, se posten under!

AnnetteK

1 kommentar:

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!