fredag 5. juni 2015

49/100 - Fredagskveld!


I går kveld fikk jeg da strikket noen omganger på sokk nr 2 til Junior. Jeg ble ferdig med kanten, og fikk startet mønsteret før jeg tok kvelden.

I kveld vurderte jeg å fortsette, for jeg er så spent på hvordan fargene blir, men prioriterte Sea Salt i stedet. Må jo strikke på den også, om jeg skal ha noe håp om å bruke den, i fall sommeren stikker innom ;)

Apropos sommer, så skal jeg ikke klage på været i dag!! Selv om det har vært noen regnbyger, har de vært kortvarige og uten enorme mengder nedbør. Stor sett har det vært oppholdsvær, og i perioder til og med

Bilderesultat for sol 

Og med sola, ble jeg inspirert til å strikke på Sea Salt! 
Den strikkes fra ene ermet, over skuldra, forstykke, bakstykke og videre over neste skulder og ned andre arma. Skjønner? 
Strikke altså fra erme til erme, og skal strikke bolen etterpå. 

Og nå er jeg kommet så langt at jeg har satt sammen for- og bakstykket igjen, og har startet på den andre skuldra! Så nå kan jeg snart prøvd den på, og få litt inntrykk av hvordan den blir! 
Spennende!! 
 
 

Jeg har hatt rimelig kort hår i 14 år, før jeg på denne tiden for ett år siden bestemte meg for at jeg jeg ville prøve meg med langt hår igjen. Og nå er det blitt akkurat så langt at det faktisk er noe poeng med hårstrikk innimellom ;)


Her er ett halvtrøtt kveldsbilde av meg med hårstrikk og Retrojakka mi på!

Det er fredagskveld og med mannen ute på jobbfest, skal jeg finne meg en film på Netflix og strikke til, før jeg etter hvert tar kvelden!

Ha en flott helg alle sammen!!

-Annette-

1 kommentar:

  1. Sauberball er så gøy å strikke med! Det blir flotte sokker!

    Spent på å se Sea Salt ferdig. Har strikker en genser på den måten jeg også, artig med litt annerledes konstruksjon.

    Ha en god søndag!

    SvarSlett

Blir kjempeglad om du vil legge igjen en liten hilsen til meg!
Ha en fin dag!